خبرهای تامل برانگیز از استادان موسیقی ایران
خبر اول:
در پی حمله برخی از افراد به كنسرت حسامالدین سراج و گروه بیدل كه به دعوت یک انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد.
آفتاب: در پی حمله برخی از افراد به كنسرت حسامالدین سراج و گروه بیدل كه به دعوت یک انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد.
به گزارش برخی از سایتهای خبری، این کنسرت خیریه، قرار بود طی روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در كرمانشاه برگزار شود که از ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، افرادی با حضور در محل برگزاری این كنسرت و با قفل و زنجیر كردن درهای ورودی سالن مانع ورود اعضای اركستر و تماشاچیان به سالن شدند.
این گروه اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به برگزاری این كنسرت كرده بودند، با آوردن سیستم های صوتی پرتابل اقدام به پخش نوحه خوانی و تهدید حضار كردند.
صادق اشک تلخ سردبیر سابق نشریه یالثارات در سخنانی كه مقابل محل برگزاری سالن انجام شد گفت: "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی ما با فساد باشید. این آغاز راه است و از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ كنسرتی را به هر قیمتی كه شده را نخواهیم داد.
حسام الدین سراج در گفتوگویی كه بعد از این حادثه داشت گفت: این برخوردها در ظاهر خودسرانه است، اما ... .
این خواننده موسیقی سنتی در پاسخ به این سوال كه آیا این برخوردها با حمایت وی از میرحسین موسوی در انتخابات سال گذشته و حضور در كمپینهای انتخاباتی او ارتباطی دارد؟ گفت: عرصه فرهنگ، جای اقدامهای تلافیجویانه نیست.
سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: به این فكر میكنم كه در این فضا نمیتوان فعالیت هنری داشت و باید اجرای كنسرت در كشور ایران را فراموش كنیم.
در ماه گذشته دوکنسرت در کرمانشاه برگزار شد. کنسرت سید حسامالدین سراج هم به منظور کمک به ایتام و مستضعفان به همت جمعیت امام علی کرمانشاه قرار بود به مدت 3 شب برگزار شود و از محل شورای تامین استان نیز دارای مجوز بود.
و اما خبر دوم که قدیمی تر از اولیه:
محمدرضا شجریان بعداز دو سال، مهرماه سالجاری به مدت7شب در تهران و 6 شب در شیراز به صحنه میرود.
آفتاب: محمدرضا شجریان استاد آواز ایران، بعداز دو سال، مهرماه سالجاری به مدت7شب در تهران و 6 شب در شیراز به صحنه میرود.
این استاد آواز، 13 و 14 مرداد ماه(چهارم و پنجم آگوست) در یک فستیوال موسیقی در شهر بیروت پایتخت لبنان نیز به اجرای موسیقی میپردازد.
محمدرضا شجریان در اجرای خود در تهران به همراه گروه شهناز، برای 7 شب در برج میلاد به صحنه میرود. قرار است زمان دقیق اجرای کنسرت استاد آواز ایران در برج میلاد بعداز دریافت مجوز کنسرت، اعلام شود.
همچنین گروه شهناز بعداز 20 مهرماه در شهر شیراز به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
شجریان در کنسرتهای آتی خود، قطعات آلبوم «رندان مست» در دستگاه همایون را اجرا میکند. همچنین وی در بخش دوم اجرای خود، تصنیف بیهمزبان از ساختههای خود که روی شعری از جواد آذر در دستگاه ماهور ساخته شده؛ به همراه آواز و تصنیفهایی از ساختههای مجید درخشانی با اشعاری از سعدی، حافظ و مولوی اجرا میکند.
بسیاری از نوازندگان گروه شهناز که نام خود را از جلیل شهناز، نوازنده برجسته تار گرفته است، سالها در گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی مینواختند.
گروه شهناز با همراهی رامین صفایی (سنتور)، مژگان شجریان (سه تار)، محمدرضا ابراهیمی (عود)، عندلیبی و رادمان توکلی (تار)، حمید قنبری (تمبک)، سامان صمیمی (کمانچه)، حسین رضایینیا (دف و دایره)، حامد افشاری (قیچک باس)، مهدی امینی (رباب)، مهرداد ناصحی و کاوه معتمدیان دهکردی (کمانچه)، سحر ابراهیم (قانون)، نگار خارکن (کمانچه)، جمشید صفرزاده (سنتور) و سرپرستی مجید درخشانی (تار) روی صحنه میرود.
پی نوشت:
شاید براتون جالب باشه:
توهين انصارحزبالله به شجریان: نمک بهحرامی، کمتر از امکلثوم وساسی مانکن
تعجب کردید که چطور شده استاد شجریان میاد ایران؟ پس این خبر رو بخونید:
بیژن مرتضوی ، معین و حبیب در تهران حضور دارند
این وبلاگ برای حفظ ارتباط با دوستان و در میان گذاشتن دانسته ها، اطلاعات و اخبار و ... ایجاد شده. اگر می خواهید به ما بپیوندید، در بخش نظرات مطرح کنید.